Google Online Marketing Challenge Blog 2010. Autorzy: Karolina Goleń, Michał Gwiżdż, Jakub Karaszewski, Marek Gralikowski, Mateusz Kowalski.

Is Google God?

Google Online Marketing Challenge - czyli o co tutaj chodzi ?

Google Online Marketing Challenge to konkurs organizowany w celu rozwijania i poznawania takich umiejętności jak marketing internetowy, reklama, ecommerce, nowe media oraz systemy informatyczne zarządzania.

Celem utworzonych wcześniej 3-6 osobowych grup studentów jest efektywny marketing internetowy który uaktualnia, optymalizuje i zarządza Google AdWords.

Ogólne zasady:

1. Grupy studentów otrzymują budżet $200.

2. Studenci rekrutują mały lub średni biznes do 100 osób który ma stronę internetową ale nie używa AdWords od conajmniej 6 miesięcy.

3. Każda grupa zakłada konto AdWords w celu prowadzenia skutecznej kampanii marketingu internetowego.

4. Podczas 3 tygodniowego etapu grupy optymalizują swoją kampanię. Muszą napisać 2 raporty, z czego jeden przed rozpoczęciem kampanii a drugi po zakończeniu.

5. Google i niezależny panel akademickich wykładowców z całego świata wybierze zwycięską drużynę na podstawie sukcesu ich kampanii oraz jakości ich konkurencyjnych raportów.

Aby dostosować się do studentów z całego świata, grupy mogą pracować przez wybrane 3 tygodnie w okresie od Stycznia do Maja.

Wykładowcy powinni dać wystarczająco dużo czasu aby ogarnąć wiedzę na temat marketingu internetowego i AdWords oraz zrekrutować firmę.

Globalni i lokalni zwycięzcy zostaną ogłoszeni wszystkim uczestnikom w lipcu.

Po więcej informacji zapraszam do przewodnika dla studentów (po angielsku) na strone google: http://www.google.com/onlinechallenge/files/student_guide.pdf

Tłumaczenie z angielskiej strony Google Online Marketing Challenge

© 2010 by Kuba