Is Google God?
Kategorie: Wszystkie | Ogólne | Wyniki
RSS
poniedziałek, 22 lutego 2010

Witajcie drodzy poszukiwacze wrażeń na stromych stokach google !

Właśnieseo chart skończyłem na dzisiaj doszkalać się z dziedziny AdWords i powiem tylko, że to cwana bestia :) Skomplikowanie godne statystyki opisowej !

Ale nie o tym miałem pisać ;) Powiem po krótce o tych dwóch podobnych z punktu widzenia literkowego skrótów. Jednak postaram się to przedstawić w sposób jasny i przyjemny. Do dzieła !

SEM - Search Engine Marketing - Czyli Marketing w wyszukiwarkach. A tak po ludzku ? Żeby taka Karolina zrozumiała ? ;P

A więc to wszystkie płatne działania dzięki którym nasza strona jest mniej lub bardziej licznie odwiedzana, a są to działania marketingowe, czyli w uproszczeniu reklama. (w uproszczeniu !) A zresztą miałaś Karolino marketing i powinnaświedzieć co jeszcze się w nim znajduje :)

Jest to reklama, ale taka zoptymalizowana dla naszej firmy pod względem geograficznym, językowym, pod względem tego czym się zajmujemy i jak się to nazywa (słowa kluczowe). Narzędziem najczęściej wykorzystywanym jest wspomniany AdWords. Taka reklama ma odpowiedni budżet, czas trwania itp. Wszystkich możliwości nie będe tu wymieniał, ale jest ich strasznie dużo. Każda, nawet najmniejsza zmiana może powodować wzrost/spadek efektywności kampanii nawet o kilka/kilkanaście procent ! A więc w skrócie - to płatne działania marketingowe, zmierzające do uzyskania wysokiego kosztu zwrotu z inwestycji (może to być duża liczba kliknięć, albo np. duży procent konwersji czyli zakup produktu lub wykonanie innej pożądanej czynności. W przypadku kampani w której płacimy za kliknięcia, wynik rzędu 2-3% kliknięć to już dużo ;)

 

SEO - Search Engine Optimalization - Na początku zasadnicza różnica - to działania nie wymagające budżetu (chyba ze je komuś zlecamy) ! Jedyną kwestią która tutaj kosztuje jest drogocenny czas.

Jest to inaczej pozycjonowanie, czyli takie optymalizowanie strony aby wyszukiwarka umieściła ją wysoko w wynikach. A kiedy tak się stanie, Karolino ? ;) Jeżeli strona będzie zawierała jakościową treść, przynajmniej pare linków przychodzących od stron z dobrym PageRank (o tym kiedy indziej) oraz spełniała pare innych wymogów. Raz wypozycjonowana strona może łatwo stracić swoją pozycję (spam, niewłaściwe pozycjonowanie). Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym więc warto tutaj zachować uczciwość, żeby nie stracić swojej czasem długoletniej pracy i pozycji. Wiele czynników decyduje o naszej pozycji w wyszukiwarce, więc czasem trudno stwierdzić dlaczego mamy taką pozycję a nie inną i wymaga to trochę czasu.

Uff, mam nadzieję, że trochę wyjaśniłem ;P Więcej pojęć nie bawem. Z utęsknieniem czekam na jutrzejszy wykład silesia sem i spotkanie po ;)

Pozdrawiam również inne kobiety e-biznesu ;)

Kuba

niedziela, 21 lutego 2010

Praktycznie najważniejszą kwestią w całym tym challenge jest znalezienie odpowiedniej firmy, chętnej do współpracy.

Wydawało by się to prostą sprawą lecz należy wziąść pod uwagę kilka kwesii:

  • firma musi być lokalna,
  • musi być online czyli mieć stronę www,
  • ich domena nie mogła być reklamowana 6 miesięcy wstecz w google adwords,
  • nie powinna działać w branżach niezalecanych, np. marketing,
  • musi zezwolić na wstawienie skryptu statystyk.

jednak, z drugiej strony sprawa jest prosta. Któż by przecież nie chciał darmowej reklamy wartej 200$, przy której adminować będzie 5-tka wybitnie uzdolnionych studentów? :)

Finalnie mamy kilka możliwości i każda ma swoje wady i zalety dlatego ostateczny wybór szczęśliwca odkładamy do końca tego tygodnia.

Pozdrawiam ciepło

Marek

piątek, 19 lutego 2010


sielsiasemlogoWitam,
Jestem  jedną z czterech kobiet e-biznesu i szczerze mówiąc mam niewielkie pojęcie na temat tego co mamy robić w konkursie Google Online Marketing Challenge. Jak na razie to dla mnie czarna magia.

Właśnie po to by przybliżyć nam nieco przedmiot Marketing w Internecie i idee konkursu nasz tzw. wódz - pan mgr Strzelecki zaprosił nas na spotkanie Silesia Sem, które odbędzie się 23 lutego .Tematem spotkania ma być "Analityka internetowa", co wydaję się być jak na razie pojęciem abstrakcyjnym.
Spotkanie ma potrwać od 17.30 do 19.20, podczas którego mają wystąpić m.in. mgr Strzelecki, czy Mariusz Gąsiewski autor bloga Marketing w Internecie.
Mamy nadzieję, że spotkanie to troszke rozjaśni nam umysł, co do tego co mamy robić biorąc udział w konkursie.

PS. Najbardziej ciekawe wydaje się być stwierdzenie , że po spotkaniu odbędzie się mała integracja przy % w celu umocnienia relacji businessowych ;)

Więcej info: http://www.silesiasem.pl

Karolina

czwartek, 18 lutego 2010

wordpressWitajcie ponownie,

Przeniesliśmy naszego bloga z wordpress.com bo okazał się nie indeksować w google oraz naruszać zasady tej jakże dziwnej społeczności (wordpressowej). Także na Google Online Marketing Challenge nie polecamy ;)

Blox wydaje się również bardziej przyjazny jeżeli chodzi o ustawienia np. meta tagi.

Do usłyszenia nie bawem ;)

Pozdrawiam,

Kuba

Witajcie !

Od dzisiaj dnia 17 lutego 2010 roku o godzinie 17.00 rusza nasz blog – Google Online Marketing Challenge.

Bloga będziemy prowadzić jako studenci Akademii Ekonomicznej, a naszym wodzem jest pan mgr. Artur Strzelecki

Zaczynamy  naszą przygodę z Google AdWords.  Jest to dla nas oderwanie się od standardowego akademickiego kucia i rozpoczęcie czegoś co ożywi trochę nasze studenckie pogłębianie wiedzy. Jesteśmy wdzięczni naszemu wodzowi. Chwała takim ludziom ! ;)

Śledźcie nas na bieżąco, może lepiej nie przez śledzika ;P Polecamy kanał RSS ( u góry strony). A więc do usłyszenia !

Z programem Google Online Marketing Challenge  zapoznacie się na:

http://www.e-mentor.edu.pl/artykul_v2.php?numer=31&id=680

Mamy nadzieję, że sporo na tym skorzystamy i zdobędziemy ciekawą więdzę którą i wam przekażemy ( po części ;) )

Pozdrawiamy,

Michał, Marek, Kuba, Karolina, Mateusz

1 , 2 , 3 , 4 , 5