Google Online Marketing Challenge Blog 2010.
Autorzy:
Karolina Goleń,
Michał Gwiżdż,
Jakub Karaszewski,
Marek Gralikowski,
Mateusz Kowalski.
Zakładki:
Tagi
![]() |
wtorek, 01 czerwca 2010
środa, 26 maja 2010
Na warsztatach zostanią również przedstawione opracowane szczegóły ofert jakie dostała Akademia w związku z chęcią przeprowadzenia kampanii AdWords podczas rekrutacji na rok akademicki 2010/2011. Zapowiada się ciekawie, bufet i otwarty barek - w cenie czyli dla nas za free ;)
Pozdro, Kuba
piątek, 14 maja 2010
Po od czytaniu notki Kuby posłuchałam jego rad i wz ięłam się w garść ^^
Na początek opublikujemy
ogólne podsumowanie naszej kampanii. Exec u tive Summary:
Prowadzona przez nas kampania w Google AdWords miała przede wszystkim na celu zwiększenie liczby klientów gabinetu masażu i fizjoterapii prowadzonego przez naszą klientkę -panią Nowakowską w Siemianowicach Śląskich. Ponadto zamierzaliśmy zwiększyć odwiedzalność strony internetowej www.sanavita.pl, a także podnieść świadomość ludzi odnośnie korzyści wypływających z masaży oraz zabiegów fizjoterapeutycznych. Postawiliśmy sobie też pewne cele szczegółowe, a mianowicie CTR w kampanii ogólnej na poziomie 1%, w kampanii skierowanej na Siemianowice Śląskie CTR rzędu 10%, a CPC wynoszący 0,18 USD. Po zakończeniu całej kampanii CTR naszej kampanii ogólnej „Sanavita” wyniósł ponad 2%, a zatem zrealizowaliśmy jeden ze swoich celów, a w kampanii „Siemianowice” CTR ukształtował się na poziomie 0,99%. Z kolei CPC wyniosło 0,27 USD, co także przekroczyło naszą planowaną kwotę. W ramach kampanii „Sanavita” mieliśmy kilka grup reklam: „fizjoterapia”, „masaże”, „masaże specjalistyczne”, „gabinet masażu”, „uszy”, „zabiegi”, a najlepiej wypadła ad grupa „gabinet masażu”, ponieważ wygenerowała CTR rzędu 7,94% i CPC na poziomie 0,19 USD. Kampania „Sanavita” była bardziej rozbudowana od naszej drugiej kampanii „Siemianowice”, w ramach której utworzyliśmy tylko jedną ad grupę „Siemianowice” Zakończyła się ona z CTR na poziomie 0,99%, a CPC wyniósł 0,26 USD. Jeżeli chodzi o słowa kluczowe to najczęściej wyświetlane były słowa: „masaż” oraz „rehabilitacja”, a najwyższy CTR uzyskały słowa: „masaż stawów” i „masaż uciskowy”. Ogólnie rzecz biorąc nasza kampania tylko w połowie zakończyła się z zamierzonym wynikiem, ale udało nam się osiągnąć po części cele, które przed sobą postawiliśmy. W trakcie realizacji kampanii nie obyło się bez pojawiających się problemów, co wiązało się z koniecznością wprowadzenia kilku zmian. Kampanię zakończyliśmy z dosyć dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę liczne trudności, które się pojawiły oraz całkowity brak doświadczenia w tej dziedzinie. W czasie kampanii mogliśmy wyciągnąć wiele wniosków na przyszłość. Przy ustawianiu kampanii na pewno należy być ostrożnym, by nie uruchomić jej przed czasem, a ponadto należy odpowiednio przemyśleć tworzone grupy reklam, co znacznie wpływa na skuteczność kampanii, przejrzystość wyników jak i analizę efektywności. Należy też przemyśleć czy usługa sieci kontekstowych powinna być włączona, gdyż wiąże się to z większą liczbą wyświetleń. Ważna jest także współpraca w grupie, a zwłaszcza podział obowiązków wpływający na lepsze efekty działania.
Karolina
środa, 12 maja 2010
Otóż wymyślając temat mojej pracy licencjackiej nie miałem się czym zająć i zrobiłem taką oto statystykę ;P Dla niektórych statystyka to słowo wręcz zabójcze, ale o tym później... Jest to nasza 30sta notka - dla wtajemniczonych: jeszcze trochę zostało. Teraz piszemy notki rzadziej, ale kiedyś to było co 2 dni ;) A teraz najciekawsze ! Aktywność użytkowników: 1. Kuba (czyli ja) - 12 notek, co stanowi prawie połowę - wstydźcie sie ! :D 2. Gralu - 6 notek - to zaledwie 50% ;P 3. Michał - 5 notek. I proszę państwa na 4tym miejscu ex aequo: 4. Kowal i Karolina - 3notki ! - można by rzec: Każdy jest Kowalem swojego losu ! Ale chłopak nie zaglądał na forum od czasów pamiętnego dla niego kwietnia a i też późno zaczął. A więc Karolino ! Nawróć się niewiasto i zacznij że przelewać myśli swe na klawiaturę... Powiedziałbym więcej - Kuj żelazo puki gorące, ale to bardziej do Kowala pasuje. Jeszcze tylko tyle powiem: Hej do pracy, lapki w dłoń ! Zapodajcie równy ton ! Zakrzewiajcie wiarę w google ! Bo w portfelu same drobne !
Pozdro 9600 Kuba
niedziela, 09 maja 2010
Witam, Po zakończonej już kampanii chciałabym podzielić się wrażeniami odnośnie współpracy w grupie a także nabytego przez nas doświadczenia. Szczerze mówiąc dla wielu z nas było to zupełnie nowe, ale jakże ekscytujące doświadczenie. Wiele emocji towarzyszyło wybieraniu słów kluczowych, tworzeniu kampanii i dzieleniu ich na grupy reklam. Mimo wszystko popełniliśmy kilka błędów, ale przecież na początku zawsze są trudności. Falstart zupełnie ostudził nasz zapał do dalszej pracy i pozbawił nas motywacji, ale musieliśmy się jakoś po tym strasznym początku pozbierać. Udało się, ale pojawił się kolejny problem, gdyż jeden z naszych kolegów tj. Pan Mateusz Kowalski niestety musiał opuścić naszą grupę. Wiązało się to z nowym podziałem obowiązków i większą ilością pracy, żeby osiągnąć satysfakcjonujący nas wynik. Nasza determinacja i chęć sukcesu przezwyciężyła zniechęcenie. Musze pochwalić naszego kapitana Marka Gralikowskiego, który potrafił zorganizować pracę grupy, a także podzielić sensownie obowiązki. Dzięki temu współpraca w grupie była efektywna i owocna, co uwidoczniło się w zrealizowaniu kilku z postawionych sobie celów. Każdy wiedział, co ma robić, w związku z czym nie zakłócał pracy pozostałym członkom zespołu. Poza tym udział w Google Online Marketing Challenge był prawdziwym challenge, ponieważ jak się okazało w naszej grupie dziekańskiej ukształtował się dość wysoki poziom rywalizacji, co jeszcze bardziej motywowało do działania. Dzięki temu konkursowi każdy z nas nabył nowe doświadczenia i nauczył się wielu przydatnych rzeczy. Niektórym z nas przyda się to do prowadzenia własnego biznesu w niedalekiej bądź odległej przyszłości. Udział w gomc był prawdziwą lekcją kooperacji grupowej, a także nauką na popełnianych błędach. Zapewne w przyszłości nasza kampania wypadłaby o wiele lepiej, gdyż pozbawiona byłaby dotychczas przez nas popełnionych niedociągnięć. Muszę, też podkreślić, że dla nas największym sukcesem jest zadowolenie pani Nowakowskiej (właścicielki gabinetu masażu), która dzięki kampanii pozyskała wielu nowych klientów. A o to właśnie chodziło! Karolina
środa, 05 maja 2010
niedziela, 02 maja 2010
Co prawda piszę tą notkę z małym poślizgiem, jednak chciałem, aby informacja o naszym kolejnym gościu, który wzbogacił zajęcia znalazła się na googlowym blogu. A więc wracając do sedna sprawy 21 kwietnia na co tygodniowych zajęciach z marketingu w Internecie pojawił się nowy specjalista. Jak wiadomo jest to już trzecia osoba, która zechciała nam udzielić cennych ws
Michał |