Is Google God?
Kategorie: Wszystkie | Ogólne | Wyniki
RSS
czwartek, 26 sierpnia 2010

Chciałem się z wami podzielić wreszcie wynikami ! Troche spóźnione ze względu na wakacje, ale jesteśmy SEMI FINALISTAMI ! ;D

Nie możemy sie nadziwić ;)

Mail od Google:

"

Dear student,
Thanks for participating in the Google Online Marketing Challenge 2010! We would like to inform you that due to a technical issue when publishing the results your Customer ID was not showing in the list at http://www.google.com/onlinechallenge/archive/2010/results.html. We are happy to tell you that your team falls under the Semi Finalist group. Congratulations for your great performance! We hope you enjoyed the Google Online Marketing Challenge and improve your  online marketing knowledge.
We will shortly update our website including your group's Customer ID. We will also contact you very soon for your contact details, so we can send you the personalized certificate in the following weeks.
Thanks so much,
The Google Online Marketing Challenge Team  "

Pozdro dla całego teamu sanavita.pl ;) Nasze wysiłki sie opłaciły ;) Czekamy na certyfikat.
Nasi koledzy - blog Michała - również semi finaliści ;) Mamy rówież dwa strong teamy ;)

Semi Finalist GOMC 2010

wtorek, 01 czerwca 2010
Future Recommendations, czyli czego unikać w przyszłości.
Client dynamics, czyli współpraca z klientem.
Group dynamics, czyli czas na skomentowanie pracy w grupie:)
Learning component: Learning objectives and outcomes.


Jak można przeczytać we wcześniejszych częściach raportu, promocja gabinetu masażu i fizjoterapii pani Elżbiety Nowakowskiej odniosła mały sukces i spotkała się ze sporym odzewem ze strony klientów, którzy dzięki nowej metodzie promocji mieli szansę dowiedzieć się o profesjonalnym gabinecie, nie wychodząc z domu. Mamy nadzieje, że firma pani Nowakowskiej jeszcze nie raz będzie próbowała zdobywać klientów przy pomocy usługi AdWords. Oczywiście nowe kampanie powinny być wolne  od błędów jakie zostały popełnione w czasie pierwszego podejścia do kreowania reklam przy pomocy narzędzi Google. Ważne jest także, by strona internetowa firmy została wzbogacona w dodatkowe informacje związane ze zdobywaniem klientów. Strona www.sanavita.pl z całą pewnością zyskałaby większą wiarygodność, gdyby zostały na niej zamieszczone zdjęcia przedstawiające masażystkę, salon i wyposażenie. Dzięki temu każdy potencjalny klient wiedziałby dokładnie czego może oczekiwać i jakie są warunki panujące w gabinecie pani Elżbiety.

Słowami kluczowymi o najwyższym CTR były "masaż stawów" oraz "masaż uciskowy", które uzyskały po 50% CTR, a  ilość wyświetleń zarówno w jednym jak i drugim słowie była taka sama czyli 2. Oczywiście było wiele słów, które osiągały znacznie niższy CTR natomiast liczba wyświetleń była znacznie większa. Najczęściej wyświetlane było słowo "masaż"  aż 7 914, także "rehabilitacja" była bardzo popularna, ponieważ pojawiła się 5 049. Słowa, które wyświetlały się najczęściej miały najwięcej kliknięć  i odpowiednio  "masaż"  został kliknięty 168 razy, a  "rehabilitacja" 110.  Znaczna ilość słów kluczowych zanotowała niestety wszystkie współczynniki na poziomie równym 0 i są to słowa z kampanii „Sanavita”:  "fizjoterapia ćwiczenia", "fizjoterapia zabiegi", "zabiegi śląsk",  "centrum masażu", "skuteczny masaż", "masowanie stawów",  "masaże specjalistyczne",  "masowanie dzieci",  "masaż przeciwbólowy",  "masaż cetryfugalny",  "zabiegi czyszczenia uszu", "zabiegi relaksujące”. W kampanii „Siemianowice" również pojawiły się takie słowa mające wszystkie współczynniki równe 0: "masaż siemianowice", "masaż głowy", "masaż ciała", "masaż relaksujący", "masaż wyszczuplający", "masaż sportowy",  "masaż odchudzający",  "masaż klasyczny", "masaż leczniczy", "shantala".

W naszej kampanii podczas jej trwania wprowadziliśmy kilka zmian, które miały na celu jej udoskonalenie i zwiększenie wskaźników. Pierwsze zmiany wiązały się z podnoszeniem stawek CPC, po to by uzyskać możliwie jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania. Ostatecznie doprowadziło to do uzyskania średniej pozycji wszystkich grup reklamowych na poziomie 2,2 miejsca, przy nie za wysokich kosztach CPC. ( Tabela 1)

Następną poważną zmianą było wyłączenie sieci kontekstowej. Celem naszej kampanii była jak największa liczba odwiedzin, a wiązało się to z faktem, że salon pani Nowakowskiej nie ma jeszcze wyrobionej marki. Wyłączenie sieci kontekstowej pozwoliło wyeliminować niepotrzebne wyświetlenia i skupić się na podnoszeniu CTR w  wynikach wyszukiwania.

Jedną z najbardziej poważnych zmian przez nas wprowadzonych, było całkowite przemodelowanie jednej grupy reklam. Podzielenie kampanii z dwóch grup reklamowych na sześć spowodowało większą przejrzystość wyników poszczególnych reklam i lepsze ich dopasowanie. (Tabela 2) Kolejną istotną zmianą było wyłączenie optymalnego wyświetlania reklam. Dzięki temu mogliśmy zobaczyć, które reklamy mają wysoki CTR w większym okresie czasu, co okazało się bardziej miarodajne. Mogliśmy w ten sposób wybrać najlepsze reklamy. Ostatnią zmianą było ustawienie harmonogramu na podstawie wygenerowanego raportu, co pozwoliło zlikwidować wyświetlenia bez kliknięć o nietypowych godzinach nocnych. Wprowadzone zmiany przede wszystkim usprawniły zarządzanie kampanią, przede wszystkim dzięki większej przejrzystości. Zlikwidowaliśmy niepotrzebne wyświetlenia oraz udało nam się uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Przemodelowanie kampanii zwiększyło CTR dzięki lepszemu dopasowaniu reklam oraz wskazało nam głównego faworyta kampanii oraz słabsze grupy reklam. (Tabela 1) Optymalne wyświetlanie reklam pozwoliło na ocenę ich skuteczności oraz optymalizację.

Tabela 2

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5