Google Online Marketing Challenge Blog 2010. Autorzy: Karolina Goleń, Michał Gwiżdż, Jakub Karaszewski, Marek Gralikowski, Mateusz Kowalski.

Is Google God?
Blog > Komentarze do wpisu

Post raport -Evolution of capmaign strategy

W naszej kampanii podczas jej trwania wprowadziliśmy kilka zmian, które miały na celu jej udoskonalenie i zwiększenie wskaźników. Pierwsze zmiany wiązały się z podnoszeniem stawek CPC, po to by uzyskać możliwie jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania. Ostatecznie doprowadziło to do uzyskania średniej pozycji wszystkich grup reklamowych na poziomie 2,2 miejsca, przy nie za wysokich kosztach CPC. ( Tabela 1)

Następną poważną zmianą było wyłączenie sieci kontekstowej. Celem naszej kampanii była jak największa liczba odwiedzin, a wiązało się to z faktem, że salon pani Nowakowskiej nie ma jeszcze wyrobionej marki. Wyłączenie sieci kontekstowej pozwoliło wyeliminować niepotrzebne wyświetlenia i skupić się na podnoszeniu CTR w  wynikach wyszukiwania.

Jedną z najbardziej poważnych zmian przez nas wprowadzonych, było całkowite przemodelowanie jednej grupy reklam. Podzielenie kampanii z dwóch grup reklamowych na sześć spowodowało większą przejrzystość wyników poszczególnych reklam i lepsze ich dopasowanie. (Tabela 2) Kolejną istotną zmianą było wyłączenie optymalnego wyświetlania reklam. Dzięki temu mogliśmy zobaczyć, które reklamy mają wysoki CTR w większym okresie czasu, co okazało się bardziej miarodajne. Mogliśmy w ten sposób wybrać najlepsze reklamy. Ostatnią zmianą było ustawienie harmonogramu na podstawie wygenerowanego raportu, co pozwoliło zlikwidować wyświetlenia bez kliknięć o nietypowych godzinach nocnych. Wprowadzone zmiany przede wszystkim usprawniły zarządzanie kampanią, przede wszystkim dzięki większej przejrzystości. Zlikwidowaliśmy niepotrzebne wyświetlenia oraz udało nam się uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Przemodelowanie kampanii zwiększyło CTR dzięki lepszemu dopasowaniu reklam oraz wskazało nam głównego faworyta kampanii oraz słabsze grupy reklam. (Tabela 1) Optymalne wyświetlanie reklam pozwoliło na ocenę ich skuteczności oraz optymalizację.

Tabela 2

wtorek, 01 czerwca 2010, karolcia1008

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
Gość: unigraf, *.dynamic.gprs.plus.pl
2013/01/20 15:19:51
Ciekawe pomysly, bardzo interesujący tekst i przydatne informacje.
-
drukarnia-internetowa-24
2013/01/28 22:40:39
Lubię zaglądać na ten blog. Zawsze siadam sobie wygodnie przed komputerem, kładę kubek z herbatą na podkładkę na biuro i czytam.