Google Online Marketing Challenge Blog 2010. Autorzy: Karolina Goleń, Michał Gwiżdż, Jakub Karaszewski, Marek Gralikowski, Mateusz Kowalski.

Is Google God?
Blog > Komentarze do wpisu

Industry Component- Campaign overview

Druga część Campaign overview.

Postawiliśmy sobie tez kilka celów szczegółowych, ale niestety w większości nie udało nam się ich spełnić. Pierwszy z celów zakładał, że CTR w kampanii ogólnej „Sanavita” osiągnie ponad 1% i został on zrealizowany, gdyż  z 57 659 wyświetleń otrzymaliśmy 745 kliknięć. (Tabela 3) Z kolei druga z naszych kampanii „Siemianowice” zakończyła się z CTR wynoszącym zaledwie 0.99% ,a zamierzaliśmy osiągnąć CTR na poziomie 10%. Wynik 0.99% CTR został wygenerowany przez 5 kliknięć na 506 wyświetleń. ( Tabela 4) CPC również nie ukształtował się tak jak planowaliśmy na  0.18 USD, a osiągnął aż 0.27 USD. Nasza kampania ruszyła dnia 15 marca 2010 roku natomiast skończyła się 7 kwietnia 2010 roku. W czasie trwania kampanii mieliśmy do zagospodarowania 200 USD, które podzieliliśmy pomiędzy dwie kampanie: kampanię „Sanavita”, która dysponowała budżetem 10 USD dziennie oraz kampanię „Siemianowice”. Każda z  tych kampanii była podzielona na grupy reklam, a większą ilość ad grup posiadała kampania „Sanavita”.(Tabela 1) Jedną z nich była „fizjoterapia”, która osiągnęła CTR rzędu 2.17% i średni CPC 0,32$. Maksymalny CPC poszczególnych słów kluczowych był modyfikowany w zależności od ich popularności oraz od danych jakie udało nam się uzyskać z raportów generowanych przez AdWords. Dzięki codziennemu kontrolowaniu kampanii oraz dzięki analizie raportów mogliśmy uzyskać informacje, o których normalnie nie mielibyśmy pojęcia. Kolejną grupą reklam był „gabinet masażu”, który wygenerował najlepszy CTR spośród wszystkich grup, a mianowicie 7.94%, a średni CPC ukształtował się na poziomie 0.19 USD. W tym przypadku CPC poszczególnych słów także modyfikowaliśmy w zależności od popularności słowa oraz przy pomocy raportów. „Masaże”, jako kolejna grupa reklam, wiąże się z największą liczbą wyświetleń, gdyż aż 39 790 oraz z  najwyższym kosztem łącznym wynoszącym 108,81 USD, a CTR ukształtował się na poziomie 0,98% a średni CPC wyniósł 0,28$. Kolejna grupa reklam, a mianowicie „masaże specjalistyczne” osiągnęły CTR rzędu 0.92% oraz średni CPC 0,20 USD. „Uszy” jako następna grupa reklam osiągnęła CTR wynoszące 7.59%  oraz średni CPC 0.11 USD.

wtorek, 01 czerwca 2010, karolcia1008

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack URL wpisu: